ارائه گزارش عملکرد ده ماهه دستگاه های اجرایی به مناسبت دهه فجر 1403

ارائه گزارش عملکرد ده ماهه دستگاه های اجرایی به مناسبت دهه فجر 1403

فرماندار شهرستان: ارائه گزارش از عملکرد و خدمات ادارات و نهادها به مردم ، در دستور کار روساء و مدیران قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان چایپاره ؛ به مناسبت چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی عمومی از خدمات ادارات و نهادهای دولتی و عمومی شهرستان ، مختار مختارنژاد اقدم مدیر آموزش و پرورش با حضور در دفتر سعید شکورزاده فرماندار شهرستان چایپاره ، ضمن دیدار به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

بنا بر این گزارش ، اهم شاخص ها و موضوعات عملکرد ده ماهه مطرح شده توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان چایپاره به شرح زیر می باشد:

شرح اقدامات حوزه خدمات و تعاون :
کل هزینه تجهیزات به مبلغ 6.209.000.000 ریال 
کل هزینه تعمیرات به مبلغ 14.840.000.000 ریال 

شرح اقدامات حوزه امور اداری :
بررسی وکنترل سوابق رسمی وغیر رسمی همکاران
کنترل سوابق و سنوات بازنشستگی همکاران
صدور ابلاغ
بررسی مدارک پرونده های افراد  در شرف بازنشستگی
ثبت پرونده های بازنشستگان  در سامانه 
بازنشستگی 38 نفر جهت صدور حکم بازنشستگی
صدورابلاغ  بازنشستگی
صدور احکام طرح رتبه بندی معلمان 300 نفر
صدور احکام طبقه ، رتبه برای همکاران حائز الشرایط
صدور مأموریت ها
صدور مرخصی های بدون حقوق ،مرخصی های استعلاجی ومعرفی به شورای پزشکی استان جهت تایید
کنترل ورود و خروج همکاران اداری و آموزشی
کنترل غیبت ها و اعمال کسر حقوق
تایید وبررسی  همکاران ثبت نام شدکان در سامانه نقل و انتقالات
بررسی پرونده های همکاران انتقالی (ورودی و خروجی)
مکاتبه با اداره کل تبدیل در خصوص وضعیت همکاران بین مقطع  ها و رشته ها
تبدیل وضعیت افراد پیمانی  و آزمایشی به رسمی و قطعی
صدور تشویق
استعلام کارشناسان ،مدیران و معاونان جدیدالانتصاب
جذب وتشکیل پرون های استخدامی ماده 28 آموزگاری ودبیری وهنرآموزوکیفیت بخشی به تعداد 39 نفر
تکمیل پرونده  همکاران جدید الاستخدام در prs, my  mudu جهت دریافت کد پرسنلی
معرفی افراد جدید الاستخدام به ارگانهای مربوطه جهت سوء پیشینه و گواهی سلامت
صدور ابلاغ  جدید معاونان ومدیران
معرفی افراد به هسته گزینش  جهت 
تبدیل وضعیت آزمایشی به رسمی
صدور احکام مربیان قرانی قراردادکارمعین به پیمانی
ثبت مشخصات نیروهای مربیان قرانی جهت کد مستخدم
مکاتبه بامدارس جهت قطع کسور بازنشستگی 30 سال سنوات وتقیل ساعت آموزشی
صدوراصلاحیه  احکام بند الف وی  برای متعهدین خدمت سالهای 93 تا 97
صدور گواهی اشتغال وکمک هزینه فوت وکمک هزینه ازدواج برای همکاران
تاییدومدارک رتبه بندی معلمان در سیستم hrm 
بهره مندی از یکسال تعجیل در ارتقا طبقه و رتبه شغلی در خصوص کارکنانی که فرزند سوم و چهارم و پنچم آنان بعد از تاریخ 1400/08/24 تصویب قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت
جذب و تشکیل پرونده های متعهدین خدمت برای ورودی 1403 به تعداد 16 نفر

شرح اقدامات حوزه سنجش : 
اعلام نتایج قطعی امتحانات نهایی دوازدهم در جریان خرداد .شهریور .دی ماه  
آغاز فرآیند فارغ التحصیلی واعلام به مدارس در همان روز 
رفع مغایرت های موجود در فرایند فارغ التحصیلی مدارس با هماهنگی استان
پیگیری مستمر از مدارس متوسطه دوم جهت تسریع در اجرای فرایند فارغ التحصیلی و اعلام نتایج 
معرفی 6 نفر به کمیسیون خاص استان جهت استفاده از مزایای ماده 3 که در کنکور قبول شده بودند ولی مشکل فارغ التحصیلی داشتند.
برگزاری دو جلسه آموزشی برای  پایه های داوزدهم مدارس معرفت وحضرت زهرا (س)درخصوص امتحانات نهایی 
هماهنگی وتمهید در آماده سازی مقدمات اعزام ارزیابان رتبه به تبریز 
درخواست 8 فقره گواهینامه المثنی از استان 
صدور مجوز دوفقره دیپلم مجدد 70 فقره تطبیق دروس سالی واحدی وترمی واحدی ویک فقره تطبیق دروس حوزوی با نظام 3-3-6 
صدور قطعی 600 مورد تائیدتحصیلی  برای متقاضیان 
جمع بندی وبستن فاینال مالی خرداد با مجموع 170 فقره ابلاغ (حوزه اجرا 140 ابلاغ .ستاد ابلاغ 20.تکثیر 10 ابلاغ)
خرید ملزومات مصرفی امتحانات خردا .شهریور.دی ماه 1402به مبلغ 300 میلیون ریال 
آماده سازی اسناد وپرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی آزمون نمونه دولتی وسمپاد
آماده سازی اسناد مالی پذیرایی کنکور 1403 در تیرماه به مبلغ 109.900.000 ریال و نمونه دولتی به مبلغ 2.040.000 ریال 
بررسی وپلمپ دفاتر امتحانات 
معرفی اعضای جدید کمیسیون خاص منطقه وارسال اسامی به استان جهت صدور ابلاغ آنها 
فعال سازی کد دواطلب آزاد متوسطه دوم پسرانه معلم  باهمکاری کارشناس آمار وبرنامه ریزی جهت ثبت نام دانش آموزان متقاضی ترمیم نمره و.. 
برگزاری دومرحله کنکور .آزمون های نمونه دولتی وسمپادبا 2200000 نفر در در دو مرحله کنکور و آزمون سمپاد ونمونه دولتی
خرید یک دستگاه اسکنر پرسرعت به مبلغ 500.000.000 ریال و تامین دو دستگاه دیگر ازسوی اداره کل 
تامین دودستگاه چاپگر پرسرعت .یک دستگاه کپی .یک دستگاه لب تاپ ودوستگاه کیس برای برگزاری امتحانات نهایی ازسوی اداره سنجش استان
خرید یکدستگاه پرینتر رنگی جهت چاپ گواهینامه های فارغ التحصیلان (450.000.000)ریال
تخصیص سهمیه دودستگاه موتور برق برای حوزه های اجر ازسوی اداره سنجش استان (487.800.000)ریال

اهم فعالیت های حوزه پرورشی :
انجام آزمونهای غربالگری در پایه هفتم وهشتم و دهم ویازدهم به صورت 100
انجام مصاحیه های تشخیصی دانش آموزان دارای رنگ قرمز به تعداد 2480 خرده مقیاس
برگزاری کارگاه حجاب و عفاف برای تمامی همکاران خانم پایه های اول تا ششم ابتدایی 
برگزاری کارگاه حجاب و عفاف برای اولیائ تمامی دانش آموزان پایه های ابتدایی توسط معلمان مربوطه-فقط ابتدایی دخترانه
برگزاری کارگاههای تو جیهی برای تمامی اولیا و دانش آموزان  پایه نهم در تمامی مدارس متوسطه اول  برای توجیه هدایت تحصیلی
برگزاری کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت منظم وماهانه در اداره
برگزاری دو جلسه میز نماد وبررسی و معرفی به ارگانهای عضو میز نماد
برگزاری جلسات مشاوره فردی با بیش از 100 دانش آموز درمورد هدایت تحصیلی
فعالیت مستمر و چشمگیر مرکز مشاوره (خانه سبز)-ارائه مشاوره به تعداد 80 نفر ازدانش آموزان تو سط مرکز مشاوره
اجرای طرح یاریگران زندگی با موضوع اعتیاد در 6 مدرسه پرخطر
اجرای همایش سبک زندگی اسلامی برای دانش آموزان متوسطه اول با حضور استاد نوروزی
برگزاری طرح قاضی در مدرسه با حضور رییس دادگستری در مدارس متوسطه دوم
برگزاری و راه اندازی پایگاههای تابستانی در کانون نور و کانون شهید آقاپور و دارالقرآن در طول تابستان و سالتحصیلی 
برگزاری افطاری ساده در مدارس برای دانش آموزان
برگزاری اعتکاف دانش آموزی برای بیش از 180 دانش آموز با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی
برگزاری مراسمات مختلف مذهبی با توجه به مناسبت های مذهبی ازجمله ماه محرم و ماه مبارک رمضان
اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ملی با توجه به مناسبتهای ملی ازجمله شرکت با شکوه دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان و 22 بهمن و روز قدس و......
برگزاری مسابقات قرآن و اکام و نهج البلاغه برای دانش آموزان. و آغاز طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن برای دانش آموزان

اهم فعالیت های حوزه نیروی انسانی و آمار و فناوری اطلاعات :
برگزاری دوره های  ضمن خدمت بررسی کتب درسی ، اقدام پژوهی ، توانمند سازی روان شناختی معلمان دارای دانش اموزان با نیاز های ویژه  و آشنایی با نحوه رسیدگی به تخلفات اداری  با تعداد شرکت کننده 480 نفر و 340 ساعت  
جلسه توجیهی کیفیت بخشی آموزش مدیران و معاونین  با تعداد شرکت کننده 80 نفر و 70 ساعت
تخصیص سهمیه کلاسی به تعداد 403 کلاس درسی دولتی و 94 کلاس درس غیردولتی
اطلاع رسانی های پی در پی به مدیران مدارس و کلاسبندی منظم 11061 نفر دانش آموز در وقت تعیین شده
ایجاد سرایداری ها و بروزرسانی وزارتی تراز به تعداد 5 مدرسه برای استخدام در سنوات اتی
افزایش تعداد کلاس و دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش نسبت به سال تحصیلی قبل به تعداد 8 کلاس و 350 دانش آموز ( تحقق 52 درصدی جذب دانش آموزان پایه نهم در رشته های فنی و حرفه ای _ میانگین کشوری 46 درصد است) 
ایجاد رشته ریاضی و فیزیک برای اولین بار  
فعال سازی سامانه ضمن خدمت برای همکاران جدید الاستخدام به تعداد 53 نفر
پیگیری ابلاغ های سال تحصیلی 1404-1403 و رساندن تایید ضوابط منطقه به 100 درصد در استان
رفع مشکلات فنی مدیران و معلمان در سامانه های سیدا ، مای مدیو ، سامانه ضمن خدمت و.... 
پیگیری تایید رتبه بندی همکاران توسط کارشناسان اداره و حل مشکلات بخش فنی  رتبه بندی همکاران در سامانه مای مدیو  hrm
برگزاری مستمر جلسات کمیته ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی اعم از دریافت کد جدید مورد نیاز برای منطقه و فعال کردن مدرسه ابتدایی غیرفعال شده
فرآیند چاپ ، کنترل و انسداد دفاتر آمار تا 25 دی ماه بصورت منظم به اتمام رسیده است.

اهم فعالیت های حوزه آموزش ابتدایی :
سازماندهی کلی همکاران ابتدایی: 152 خانم و 117 آقا 
صدور ابلاغ موظفی و غیر موظفی : 297 ابلاغ موظفی و 42 ابلاغ غیر موظفی
برگزاری کلاس های تقویتی در همه مدارس ابتدایی شهری
پایش آمار نوآموزان حاشیه شهر و نیازمند مدارس دور افتاده : 110 نوآموز
بازدید مستمر کارشناسان آموزش مدیریت از کلاس های درسی( میانگین هر کلاس درسی 2 نوبت)
برگزاری امتحانات جامع کیفیت بخشی برای دروس پایه جهت پایش تحصیلی و آمادگی دانش اموزان برای امتحانات نهایی
قبولی بی سابقه دانش آموزان ششم ابتدایی از مدارس تیزهوشان متوسطه اول نسبت به سنوات قبل 
قبولی دانش اموزان کنکوری در رشته های پزشکی و فرهنگیان و ... که نسبت به سنوات قبل رشد سه برابری داشته است
برنامه عملیاتی گروه های آموزشی دوره ابتدایی  سال 1403

در ادامه مقام عالی شهرستان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات مدیر آموزش و پرورش، کارکنان و فرهنگیان ، بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد از سوی ادارات و نهادها تأکید کرد و این مطالبات  را جزء درخواست های مهم و به حق عموم مردم دانست. 

وی گفت: اطلاع رسانی درست و شفاف موجب همراهی مردم و باعث جلب اعتماد عمومی خواهد شد و همچنین نتایج این فعالیت ها در جهت ارزیابی عملکرد دستگاه های ذیربط و مدیران آنها موثر خواهد بود.  

سه شنبه 23 بهمن ماه 1403