



ارائه گزارش عملکرد ده ماهه دستگاه های اجرایی به مناسبت دهه فجر 1403
ارائه گزارش عملکرد ده ماهه دستگاه های اجرایی به مناسبت دهه فجر 1403
فرماندار شهرستان: ارائه گزارش از عملکرد و خدمات ادارات و نهادها به مردم ، در دستور کار روساء و مدیران قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان چایپاره ؛ به مناسبت چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی عمومی از خدمات ادارات و نهادهای دولتی و عمومی شهرستان ، فرهادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در دفتر سعید شکورزاده فرماندار شهرستان چایپاره ، ضمن دیدار به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.
بنا بر این گزارش ، اهم شاخص ها و موضوعات عملکرد ده ماهه مطرح شده توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چایپاره به شرح زیر می باشد:
حوزه تعاون ، مسکن:
تسهیلات:
تعداد 200 نفر ازوالدین محترم شهدا ، همسران شاهد وجانبازان عزیز تحت پوشش بیمه عمروحادثه قرار گرفتند.
تعداد 251 نفر از عزیزان جامعه هدف واجد شرایط تحت پوشش بیمه حوادث غیر مترقبه قرار گرفته اند.
برای 1 نفر از متوفیان مبلغ 31/388/500 ریال به عنوان هزینه دفن و کفن پرداخت شد.
برای تعداد 2 نفر از فرزندان جانبازان، معافیت و کسر خدمت از نظام وظیفه اقدام گردید.
پرداخت 3 مورد هدیه ازدواج برای فرزندان جانبازان هر کدام به مبلغ 62/777/000 ریال
پرداخت وام قرض الحسنه به عاملیت بانک ملی و دی برای والدین محترم شهداء و ایثارگران به تعداد 11 نفر جمعآ به مبلغ 4/100/000/000 ریال
پرداخت وام 23 درصدی به عاملیت بانک ملی و دی برای والدین محترم شهداء و ایثارگران به تعداد 13 نفر جمعاً به مبلغ 13/000/000/000 ریال
پرداخت مبلغ 237/600/000 ریال به عنوان غرامت بیمه عمر به 1 نفر از متوفیان تحت پوشش این بنیاد
تحویل خودروی 207 ایران خودرو به 2 نفر از جانبازان بالای 25 درصد دارای مشکل حرکتی
اشتغال:
جذب و استخدام 14 نفر از عزیزان جامعه هدف در دستگاههای دولتی و غیر دولتی.
برگزاری و شرکت 4 نفر از فرزندان جانبازان در دوره های فنی و حرفه ای و اخذ مهارتهای 7 گانه ICDL هزینه کرد 30/000/000 ریال
برگزاری اردوی را اشتغال برای 20 نفر از فرزندان جانبازان در راستای توانمندسازی شغلی
ارائه تسهیلات خوداشتغالی جزء 4 سهمیه بنیاد شهید به مبلغ 39/000/000/000 ریال به عاملیت بانک ملی و بانک تجارت به تعداد 26 مورد فرزند جانباز و خواهر برادر شهید بیکار
ارائه تسهیلات خوداشتغالی جزء 3 بنیاد شهید سهمیه استانداری به مبلغ 19/000/000/000 ریال به عاملیت بانک ملت و بانک مهرایران و بانک تجارت به تعداد 13 مورد فرزند جانباز و خواهر برادر شهید بیکار
اداره پذیرش و امور ایثارگران:
برقراری کمک معیشت برای 6 نفر از جامعه هدف واجد شرایط
تشکیل پرونده جانبازی جدید 5 مورد
برگزاری جلسه مشاوره پزشکی تعیین درصد 1 جلسه به تعداد 31 نفر
ارسال پرونده های جانبازان متوفی جهت شرکت در کمیسیون ماده 15 به تعداد 1 پرونده
مددکاری و مشاوره:
دیدار و اجرای طرح سپاس ایثارگران و خانواده شهدا از ابتدای سال جاری به تعداد 148 مورد
مددکاری فردی برای 62 نفر که دارای مشکلات معیشتی ، جسمانی ، حقوقی و غیره و ارجاع به واحدهای تخصصی جهت رفع مشکل
کمک بلاعوض به جامعه هدف دارای مشکلهای مددکاری به تعداد 9 نفر جمعا به مبلغ 150/000/000 ریال
برگزاری کلاس های آموزش خانواده به جانبازان و همسران با موضوع نشاط وشادکامی , پیشگیری از آسیب های اجتماعی به تعداد 8 جلسه 2 ساعته
حوزه مسکن:
پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجرین برای 1 نفر از جانبازان به مبلغ 2/000/000/000 ریال.
پرداخت وام کمک خرید و ساخت مسکن شهری و روستایی به تعداد 16 نفر از جامعه ایثارگری جمعا به مبلغ 49/000/000/000 ریال
صدور معرفی نامه معافیت هزینه انشعاب آب و برق و گاز به تعداد 18 نفر
تخصیص و پیگیری 12 قطعه زمین رایگان به 12 نفر از جانبازان و فرزندان شهدا ( روند واگذاری ادامه دارد)
تعویض سنگ مزارهای شهدای گلزار شهر قره ضیاالدین به تعداد 38 مزار ( در حال چاپ عکس و اشعار بر روی سنگ مزارها... روند ادامه دارد)
خلاصه عملکرد ده ماهه حوزه بهداشت درمان:
جامعه هدف بهره مند از بیمه همگانی (بیمه سلامت) به تعداد 353 نفر
جامعه هدف بهره مند از بیمه تکمیلی (بیمه دی) به تعداد 530 نفر
انعقاد قرار داد با دکتر رضا مختاری در شهرستان در قالب طرح پایش سلامت بعنوان پزشک پایش سلامت جهت ویزیت والدین محترم شهداء و جانبازان
خرید و تحویل خدمات تجهیزات پزشکی ( تخت و تشک رو تختی ) به 4 مورد از والدین شهید که زمینگیر میباشند جمعا به مبلغ 274/000/000 ریال
پرداخت هزینه های درمانی قابل پرداخت ( هزینه ایزی لایف – عینک – ایاب و ذهاب و...) از اعتبارات بنیاد به مبلغ 472/740/000 ریال
برقراری حق پرستاری به تعداد 5 نفر از جانبازان و والدین شهدا
حوزه فرهنگی وآموزشی:
برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهداء درروز معلم ، روز شهادت ایت الله رئیسی و هئیت همراه ،هفته قوه قضاییه ، آزادی خرمشهر ، شورای نگهبان ، هفته بسیج دانش آموزی ، هفته دولت، هفته بسیج، روز جانباز ، روز آزادگان و هفته نیروی انتظامی ، روز دانشجو، 13 دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با همکاری فرمانداری ، دادگستری،سپاه ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، آموزش و پرورش و سایر ادارات و ارگانهای مربوطه
برگزاری 15 مراسم جهت طرح زیارت در مساجد ، حسینیه ها و غبار روبی مزار شهداء در ایام و مناسبت ها با هزینه 125/000/000 ریال، که با حضور پر شکوه مردم مواجه گردید.
رسیدگی به وضعیت تحصیلی 20 نفر از دانش آموزان شاهد وایثارگر شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی و برگزاری کلاسهای جبرانی و و تقویت بنیه علمی دانش آموزان و شرکت در جلسات شاهد و ایثارگر
تشویق ممتازین تحصیلی شاهد و ایثارگر سال تحصیلی 1402،1403 تعداد 1 نفر با اهداء جوایز نقدی به مبلغ 7/000/000 ریال.
معرفی به بهره مندی از خدمات تخفیف موسسات آموزشی از قبیل قلم چی، رزمندگان و... به تعداد 8 نفر
برگزاری کلاسهای قرآنی برای خانواده های معظم شهداء و ایثارگران ، و کسب رتبه اول تا دوم در مرحله استانی در رشته تفسیر و راهیابی یکی از همسران شهداء به مرحله کشوری مسابقات قرآنی
برگزاری اردو های یک روزه سیاحتی و زیارتی به مناسبت روز آزادگان و سالروز وفات حضرت ام البنین (تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهداء ) به تعداد 60 نفر
رسیدگی و پیگیری وضعیت تحصیلی 20 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان تا ترم تابستان 1401،1402 بالغ بر 480/880/813 ریال
توزیع کتاب راهنمای سلامت در ماه مبارک رمضا، مجله خط زندگی و حیات طیبه در بین خانواده های شاهد و ایثارگر به تعداد 50 جلد
تعمیر تابلوی بنر شهدای چورس با اعتباری بالغ بر 30/000/000 ریال
تعویض تابلوی مزار شهدای شهرستان با اعتباری بالغ بر 40/000/000 ریال
طراحی و چاپ بنر در مناسبتهای مختلف به تعداد 5 مورد با هزینه کرد 100/000/000 ریال
مرکز ارتباطات و مراجعات شهرستان ثبت اطلاع رسانی و درخواست های مراجعین به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و تکمیل پرسشنامه و فرم رضایت ارباب رجوع، ارائه کلمه عبورخدمات اینترنتی و... که آمار مربوطه از سیستم سجایا دریافت وحضور محترم اعلام میگردد.
ثبت سایر تلفن ها جهت پیگیری واطلاع رسانی خدمات 236 مورد
ثبت خدمات دفاتر پیشخوان دولت جهت ارائه معرفی نامه عمومی 215 مورد
ثبت خدمات اینترنتی سایت ایثار جهت ثبت نام خدماتی مانند وام مسکن،بیمه عمر و... 49 مورد
ثبت خدمات مراجعه به مرکز هاتف جهت دریافت کلمه عبور خدمات اینترنتی 147 مورد
ثبت خدمات مراجعه حضوری جهت ارائه خدمات توسط حوزه های تخصصی 1095 مورد
ثبت ملاقات و دیدار با رئیس شهرستان 19 مورد.
در ادامه مقام عالی شهرستان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات رئیس و کارکنان این اداره، بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد از سوی ادارات و نهادها تأکید کرد و این مطالبات را جزء درخواست های مهم و به حق عموم مردم دانست.
وی گفت: اطلاع رسانی درست و شفاف موجب همراهی مردم و باعث جلب اعتماد عمومی خواهد شد و همچنین نتایج این فعالیت ها در جهت ارزیابی عملکرد دستگاه های ذیربط و مدیران آنها موثر خواهد بود.
چهارشنبه 17 بهمن ماه 1403