جلسه طرح ملی نماد شهرستان چایپاره

جلسه طرح ملی نماد شهرستان چایپاره

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان چایپاره؛ جلسه طرح ملی نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) شهرستان با حضور سعید شکورزاده فرماندار چایپاره و اعضای میز نماد شهرستان در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

فرماندار شهرستان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مدرسه نهادی اجتماعی با کارکرد تربیتی و آموزشی و بستری برای درونی کردن ارزش ها و شکل دادن به هویت افراد است.

وی گفت: انتظار بر این است که مدارس بتوانند به خوبی از پس این کارکردها برآیند و افراد دارای مهارت و دانش، پایبند به اصول اخلاقی، مسئولیت پذیر و مشارکت جو تربیت کنند.

شکورزاده در ادامه گفت: مدرسه همچنین یکی از نهادهایی است که دانش آموزان باید مهارت های مقابله با ناملایمات زندگی را در آن بیاموزند تا در برابر آنها تاب آور شوند.

فرماندار چایپاره در ادامه گفت: نقش مدارس و کیفیت آنها در تربیت، تاب آوری و توانمندسازی دانش آموزان برجسته است.

وی ادامه داد: بخشی از زندگی دانش آموزان در دوره بلوغ طی می شود و از چالش ها و تکالیف این دوره می توان به تغییرات درونی، هویت یابی، استقلال، رشد تمایلات جنسی و ایجاد روابط با همسالان اشاره کرد.

شکورزاده اظهار داشت: این دوره از نظر مراحل رشد فردی و اجتماعی حائز اهمیت و نتایج آن برای سلامت به ویژه سلامت اجتماعی فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع و شدت تحولات در این دوره از زندگی، نیاز مبرمی به راهبردها و برنامه های مبتنی بر شواهد به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان و کاهش آنها وجود دارد.

فرماندار شهرستان گفت: در کشور ما در سال های اخیر توجه به آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدرسه مورد توجه سیاستگذاران بوده است.

وی در پایان جلسه گفت: بر این مبنا نظامی تحت عنوان «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» (نماد) طراحی و اجرا شده است.با توجه به مستندات موجود این سامانه در چهار حوزه «پیشگیری»، «درمان»، «مددکاری اجتماعی» و «اقدامات تکمیلی و خط 1570» ارزیابی شده است.

دوشنبه 1 اردیبهشت ماه 1404